Naturliga hudvårdsprodukter att kolla in

Fick av en vänninna tips om ett hudvårdsmärke som jag tidigare helt missat.  Har ingen aning om varför. Känns lite märkligt att jag helt förbisett något inom min älskingsnisch och som dessutom sägs vara världsledande inom organisk och naturlig kosmetika.


Företaget ifråga heter AnneMarie Börlind och grundades 1958 av Anne-Marie Linder som tillsammans med sin man, apotekaren Hermann Börner, började mixtra hemma med naturmedel, örter och egenkomponerade hudvårdskrämer.  Why? Jo, för att frau Linder led att ganska komplicerad akne som inte ville ge med sig. Och självklart för att snabbt få fram ett medel som kunde bita på hennes rödprickiga ansikte
Inte förrän, that is, paret själva lyckades bland samman sin egen ekologiskt sammansatta hudvårdsdröm.

Efter att jag läst på en del tycker jag att  företaget verkar ha ett intressant produktutbud och en bra hudvårdsfilosofi. Om ni vill går det bra att bilda sig en egen uppfattning på deras hemsida: http://www.borlind.info/__fset.html

Själv har jag tänkt att testa deras "Ceramid Vital Fluid" -  en Anti - aging kräm för känslig hud. Och funkar denna bra, så gör jag som jag brukar: handlar mer och testar testar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0