H&M lanserar ekologisk hudvård till vrakpriser!

Min blogg får vakna till liv högst tillfälligt, då ett av mina favoritföretag nu äntligen bestämt sig för att satsa på ekologisk hudvård. Kan bara inte missa att skriva om ett sådant historiskt tillfälle. Summa summarum var det var f-n inte en dag för tidigt tänker jag och applåderar frenetiskt H&M:s initiativ att äntligen uppdatera sitt i övrigt trötta hudvårdssortiment med denna ekologiska vitamininjektion.

Sortimentet kommer innehålla duschgel, bodyscrub, bodylotion, handkräm och läppbalsam - samtliga tillverkade av naturliga och ekologiska råvaror, certifierade av Ecocert. Priserna för varje produkt hamnar mellan 39,50 - 69,50 kr, vilket får betecknas som rena vrakpriserna. Varför? Jo, för att en Ecocert - certifiering garanterar att minst 95% av alla ingredienser har naturligt ursprung, vilket i sin tur brukar borga för ett relativt sett högt pris. Naturliga ingredienser är nämligen förhållandevis dyra att framställa. Åtminstone i jämförelse med de synetetiska, kemiska alternativen. Så jag är verkligen glad åt att H&M nu gör det möjligt även för småttingarna utan cash - resurser att testa på kraften i naturlig hudvård. Gött!

Lite mer info: Sortimentet släpps i början av mars 2010.
Produkterna kommer finnas i doftkombinationerna hallon/melon och lavendel/mint. Därtill kan man köpa  makeupväskor och necessärer av ekologisk bomull.

Ska vänta utanför butiken i Nordstan som en hungrig hudvårdsheyna när den här serien släpps. Ses vi där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0