Shea Body Butter och Speizia

Nyårsdagen till ära inledde jag morgonstunden med att smörja in hela kroppen i Shea Body Butter från The Body Shop - en klassiker som är helt nödvändig under vinterdagar då huden liksom skriker av smärta. Sen gjorde jag en egen ansiktsmask av Avocado, lite olivolja och flingsalt (slut på vetekli, men det funkar ändå, se receptet i förra blogginlägget för mer info) och toppade med två gurkskivor över ögonen och så la jag mej på soffan i en halvtimme och lyssnade på Kent nya platta Röd.

En fin inledning på en dag som förhoppningsvis kommer avrundas med champagne, raketer och...ja vem vet, ett par kyssar kanske.

Tänk. Snart är det 2010. Det känns overkligt.

Ville avsluta det här året med att rekommendera en passande skönhetsprodukt för 2010. Det får bli Speizias underbara "Organic Vanilla and Rose facial oil". Jag använder den framförallt som ögonkräm, men det funkar förstås också fint som återfuktare för hela ansiktet. Alla ingredienser är organiska.  Kostar 325 kr på Ecoista.



Ett gott nytt år till er alla! Kramar från mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0