Ekostore och sladd i buskur

Ja, då är det snart dags att sätta sin lilla rumpa i bilen och åka en herrans massa mil - bara för att få fira jul. Fast det är inte så bara. Jag har, och kommer nog alltid, att tycka om julen. Det är något fint med all den här hysteriska konsumtionen. Med själva upplägget att vi måste ge ge ge ge NU för att vi vill bli lite älskade och uppskattade men kanske också uppriktigt tillfredställda av att göra någon annan glad.
Fast det ska erkännas. Att jag hellre shoppar under andra omständigheter är nu.
Försökte ta mig in på NK igår för att handla lite exklusivare parfymer och ekologiska hudvårdsprodukter. Det var dumt gjort. Jag borde ha stannat hemma. Överhuvudtaget gick det inte att ta sej fram och få någon vettig överblick över produkterna; det enda jag såg var ryggen på annat folk, och snart vart jag nästa panikslagen av trängseln. Usch. Så jag bestämde mig för att vänta, och lägga ved på shoppingbrasan i mellandagarna istället.

Såg förresten en bil som krockade idag, sladdade rakt in i sidan på en buskur, och det var en djävla tur att ingen dog som stod och väntade på bussen. Själv stod jag på andra sidan gatan och bara gapade förvånat när det inträffade. Till alla er som ska köra bil nu: kör försiktigt för guds skull. Det är inte lätt att manövrera en tvåtons monstermaskin när snön ligger tätt som stora drivmoln på väggarna. En lite senare jul är förstås bättre än ingen jul alls. Du hinner. Tro mig.

Shoppingen ligger som sagt på is i några timmar nu :), men jag vill ändå slå ett litet slag för en bra butik i Göteborg, nämligen Ekostore, som finns i närheten av Kungsgatan (minns inte adressen nu). Hursomhelst är det en fantastiskt liten butik med ekologiska dmatelikatesser av grym kvalité.

God jul alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0